پرش به محتوا
خانه » بلاگ » چگونه رنگ مناسب را برای برند خود انتخاب کنیم؟

چگونه رنگ مناسب را برای برند خود انتخاب کنیم؟

  • از
انتخاب رنگ مناسب برند

همانطور که می دانید انتخاب رنگ بندی مناسب برای هر برند یا کسب و کاری یک امر بسیار ضروری است.

رنگ ها باعث تحریک احساسات مخاطبان شما می شوند، پس به خاطر داشته باشید که ارزش این را دارد تا مدت زمانی را برای انتخاب رنگ بندی مناسب صرف کنید. علاوه بر آن، مخاطبان شما از روی رنگ های بکار رفته در لوگو و تبلیغات شما می توانند ذهنیتی را از کسب و کار شما در خود ایجاد کنند، بنابراین توصیه می کنیم قبل از اینکه رنگ بندی کسب و کار و برند خود را صرفا از روی سلایق خود انتخاب کنید، به نکات زیر توجه داشته باشید.

پینترست را بررسی کنید!

پینترست (Pinterest) یک منبع فوق العاده برای دریافت ایده های مختلف می باشد. همانطور که در میان مطالب کاربران در سایت پینترست پیمایش می کنید سعی کنید به رنگ بندی های استفاده شده در طراحی ها دقت کنید.

بهترین راهکار برای گرفتن ایده و انتخاب رنگ مناسب این است که در پینترست، مخاطبان خود را شناسایی کنید و از رنگ هایی که آن ها در محتوای خود استفاده کرده اند الهام بگیرید.

نکته قابل توجه اینکه سعی کنید از انتخاب رنگ های رقبای خود یا حتی رنگ های نزدیک به آنها جدا خودداری کنید. پیشنهاد می دهیم هنگام این کار تمایلات و سلایق خود را نیز در نظر بگیرید. به عنوان مثال شما رنگ های تیره یا شاد را می پسندید ؟

جستجو در مطالب سایت پینترست می تواند تا حد زیادی در انتخاب رنگ به شما کمک کند.

از ابزار انتخابگر رنگ استفاده کنید

بعد از اینکه توانستید در میان طرح های دیگران ایده های جذاب و الهام بخشی بگیرید، شما به ابزاری نیاز دارید تا کد رنگ های منتخب خود را بدست آورید. برای این کار می توانید از ابزاری همچون Adobe Color CC استفاده کنید.

با استفاده از این ابزار شما می توانید کد رنگ قسمت های مورد نظر خود را در تصاویر بردارید و یک مجموعه رنگ ایجاد کنید. از انتخاب رنگ های متنوع نترسید. سعی کنید تا حدی با رنگ های مختلف بازی کنید تا در نهایت به یک مجموعه رنگ مناسب برای برند و زمینه فعالیت خود دست پیدا کنید.

با روانشناسی رنگ ها آشنا شوید

رنگ ها یک ابزار مناسب برای برقراری ارتباط با مخاطبان هر کسب و کاری هستند. بسته به رنگ هایی که شما انتخاب می کنید می توانید ذهن مخاطبتان را درگیر برند خود کنید. به عنوان مثال با بکارگیری رنگ های زرد و نارنجی میتوانید گرما، شادی و علاقه را به مخاطبان خود انتقال دهید.

پس هنگامی که رنگی را برای معرفی خود و استفاده آن در برندتان انتخاب می کنید، بدانید که آن رنگ چه احساسی را به مخاطبتان منتقل می کند!

شما چه چیزی دوست دارید ؟

پس از اینکه مجموعه رنگ مناسب را برای برند خود انتخاب کردید، مطمئن شوید که به آن ها علاقه دارید و حداقل خودتان می توانید با آن ها ارتباط برقرار کنید. چرا که برند شما بازخوردی از شخصیت خود شماست. شما هرگز مجبور نیستید از رنگی استفاده کنید که خودتان به آن علاقه ندارید!

در قسمت نظرات بگویید زمینه فعالیت شما چیست و شخصا به چه رنگ هایی علاقه دارید ؟

ما به شما در انتخاب رنگ مناسب کمک میکنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.